Som la Míriam García, la Lídia Panareda, la Lídia Pérez i la Judith Sancho i estem estudiant el grau de Magisteri en Educació Primària a la Universitat de Girona. Aquest bloc és el resultat d’un projecte que ens han proposat des del mòdul de Ciències Socials. L’objectiu que principalment justifica el fet que haguem escollit la regió de l’Illa de Madagascar, és que a dues de nosaltres sempre els hi ha semblat un destí turístic molt atractiu i interessant, tant per les idíl·liques platges que s’ensenyen a les fotografies, com per la curiositat de trobar un paradís com aquest als peus del continent Africà.
Dividirem els nostres objectius en dos grans blocs: per una banda mencionarem els nostres propis objectius durant l’elaboració i el procés didàctic de la creació del nostre bloc, i per l’altra banda mencionarem els objectius que ens hem marcat per els aprenentatges que produirà aquest bloc en els futurs usuaris.
OBJECTIUS PERSONALS
Al llarg de la creació d’aquets bloc el que pretenem aconseguir és:
OBJECTIUS DEL BLOC
- Aprendre a sintetitzar la informació verdaderament rellevant per un aprenentatge a nivell d’educació primària.
- Saciar la curiositat personal d’aprendre i conèixer més a fons la cultura i les característiques més importants de la regió.
- Descobrir nous coneixements.
- Aprendre a dissenyar activitats didàctiques per a nens i nenes d’educació primària amb la finalitat principal de transmissió i adquisició de coneixements.
- Innovar i ampliar les estratègies metodològiques per, en un futur, utilitzar amb els nostres alumnes.
OBJECTIUS DEL BLOC
- Oferir tant a alumnes com a mestres la possibilitat d’adquirir informació enfocada a les edats dels alumnes sobre les Illes Madagascar.
- Permetre als mestres utilitzar materials ja creats però amb la única finalitat d’educar i ensenyar les peculiaritats més importants de la regió.
- Facilitar la feina al mestra a l’hora de buscar activitats perquè duguin a terme els seus alumnes.
- Promocionar la idea del bloc com una eina completament útil per utilitzar en un procés d’ensenyament aprenentatge.
- Introduir les noves tecnologies de la informació com un recurs complementari dins de qualsevol aprenentatge, en aquets cas, de la regió de les Illes de Madagascar.
- Donar a conèixer el patrimoni cultural, la història, la situació actual i les característiques més bàsiques de l’economia de la regió.